Merchandiserzy
Reklama jest dźwignią handlu. W teraźniejszych czasach promocja napędza sprzedaż. żeby z dobrym skutkiem sprzedawać towar bez ponoszenia dodatkowych kosztów, wystarczy, ażeby pojawił się merchandiser. Na co dzień pełni on rolę ambasadora marki jak również zajmuje się budowaniem dobrych relacji z osobami, które mają wpływ na marketing produktów. Merchandiser pracuje w magazynie, uzupełnia zapas produktów na półkach, buduje ekspozycje promocyjne (na wyspach jak również końcach regałów) jak również montuje duże regały wystawowe.
Merchandising to w skrócie dbanie o optymalną ekspozycję towarów a także materiałów P.O.S. w miejscach dystrybucji, monitoring kosztów, działań konkurencji jak również kontrola stanów magazynowych. Miejsce ekspozycyjne musi robić złudzenie, aby kontrahent nie przeszedł obojętnie obok takiego miejsca, powinno też zachęcać do zakupu promowanych produktów. Konieczna jest także dostępność towaru w miejscu, gdzie kontrahent mógłby go poszukiwać.
Merchandiserzy wybierają dla swego produktu najlepsze miejsca na półkach. O ile towar ma być dla dzieci, to powinien znajdować się na wysokości około 130 cm, gdy odbiorcami posiadają być dorośli to półki z towarem powinny być na wysokości od 150 do 190 cm nad podłogą. Takie jest najczęstsze pole widzenia, w którym zauważa się najwięcej. Merchandiser musi także zadbać o odpowiednią kolejność a także eksponowanie produktów zgodnie z zasadami postrzegania. Jego misją jest przeanalizowanie mechanizmów towarzyszących zakupom oraz ich wykorzystywanie.